Skip to main content

De RUS1000S (Swietelsky) voor het eerst aan het werk in Nederland

 

Tijdens werkzaamheden aan het spoor heeft Swietelsky prachtige beelden gemaakt van een primeur.  De werktrein RUS1000S, ook wel bekend als “The Lady”, was namelijk voor het eerst aan het werk in Nederland. 

In 2021 en 2022 gaat ProRail in opdracht van de provincie Limburg de spoorlijn Heerlen-Landgraaf verdubbelen. De spoorverdubbeling maakt een tweede grensoverschrijdende passagierstrein per uur naar Duitsland mogelijk. Hierdoor wordt het makkelijker om over de grens te wonen, werken, studeren of winkelen. ProRail heeft Swietelsky opdracht gegeven de werkzaamheden uit te voeren. Het spoor wordt niet alleen verdubbeld, maar bestaande spoorviaducten worden ook aangepast.

Dankzij de werktrein kan er snel en efficiënt worden gewerkt. De werktrein van Swietelsky is dan ook een mooi voorbeeld van innovatie op het spoor, want deze werktrein is eigenlijk een fabriek op wielen: de trein reinigt de ballast, legt nieuwe dwarsliggers en plaatst rails. Daarvoor heeft de trein alle materialen en gereedschappen aan boord. De trein vernieuwt circa 200 meter spoor per uur en legt tien dwarsliggers per minuut.

Innovatie – altijd op weg naar beterJohn Weijtmans, CEO bij SWIETELSKY RAIL BENELUX B.V.

Meer informatie via: https://www.swietelsky.nl/projecten/spoorverdubbeling-heerlen-landgraaf/

Misschien ook interessant voor jou

Port of Antwerp-Bruges en Port of Amsterdam gaan in zee met Routescanner

24 - 03 - 2023
Port of Antwerp-Bruges en Port of Amsterdam lanceren ‘direct connections’ van Routescanner op hun website. Dit werd bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse Spoorcongres van Rail Cargo.

‘Eyes on the future’ with the Year of Skills (Spoorcongres ’23)

24 - 03 - 2023
The annual Rail Congress (Spoorcongres), themed 'Eyes on the Future,' focused on attracting new talent and young people and developing associated skills in the rail…

Mbo-opleiding Railtechniek officieel van start

13 - 03 - 2023
De spoorsector komt veel technische vakmensen tekort. Om hier wat aan te doen ontwikkelden ProRail, Technical Valley, Railcenter en deelnemende spooraannemers de mbo-opleiding Railtechniek.

Poll

Poll 1: meer gebruik SGV

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Laatste nieuws

2023: European Year of Skills!

31 - 01 - 2023
Rail Cargo en The Future is Our hebben het Europees Jaar van de Vaardigheden geadopteerd om het werken in de spoorsector te promoten en een…

Staatssecretaris Vivianne Heijnen geeft startsein voor railterminal Lage Weide en eerste batterijloc!

12 - 01 - 2023
Op de rail terminal Lage Weide in Utrecht bracht Staatssecretaris Vivianne Heijnen een bezoek voor de opening. Daarnaast gaf zij het startsein voor de eerste…

PERSBERICHT: Europese Commissie keurt 22,5 miljoen steun vervoerssector goed

21 - 12 - 2022
Europese Commissie keurt 22,5 miljoen steun vervoerssector goed.

Alstom and ENGIE to provide first hydrogen-powered freight train to Nestlé Waters France

7 - 12 - 2022
Alstom and ENGIE to provide first hydrogen-powered freight train to Nestlé Waters France.

Swietelsky lanceert Veiligheidsplatform BSAFE

2 - 11 - 2022
Swietelsky lanceert Veiligheidsplatform BSAFE. Met deze 5V’s hopen ze de ambitie samen waar te maken; nul incidenten!

Neem contact op

Heb je vragen over het initiatief Rail Freight, The Future is Ours? Wil je ambassadeur worden? Of overweeg je om goederen per spoor te vervoeren? Neem dan contact met ons op. Laat een bericht met jouw gegevens achter en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Leave a Reply