Skip to main content

De RUS1000S (Swietelsky) voor het eerst aan het werk in Nederland

 

Tijdens werkzaamheden aan het spoor heeft Swietelsky prachtige beelden gemaakt van een primeur.  De werktrein RUS1000S, ook wel bekend als “The Lady”, was namelijk voor het eerst aan het werk in Nederland. 

In 2021 en 2022 gaat ProRail in opdracht van de provincie Limburg de spoorlijn Heerlen-Landgraaf verdubbelen. De spoorverdubbeling maakt een tweede grensoverschrijdende passagierstrein per uur naar Duitsland mogelijk. Hierdoor wordt het makkelijker om over de grens te wonen, werken, studeren of winkelen. ProRail heeft Swietelsky opdracht gegeven de werkzaamheden uit te voeren. Het spoor wordt niet alleen verdubbeld, maar bestaande spoorviaducten worden ook aangepast.

Dankzij de werktrein kan er snel en efficiënt worden gewerkt. De werktrein van Swietelsky is dan ook een mooi voorbeeld van innovatie op het spoor, want deze werktrein is eigenlijk een fabriek op wielen: de trein reinigt de ballast, legt nieuwe dwarsliggers en plaatst rails. Daarvoor heeft de trein alle materialen en gereedschappen aan boord. De trein vernieuwt circa 200 meter spoor per uur en legt tien dwarsliggers per minuut.

Innovatie – altijd op weg naar beterJohn Weijtmans, CEO bij SWIETELSKY RAIL BENELUX B.V.

Meer informatie via: https://www.swietelsky.nl/projecten/spoorverdubbeling-heerlen-landgraaf/

Misschien ook interessant voor jou

Multimodale samenwerking Michael Kors en EGS

28 - 06 - 2022
Voor het dagelijkse vervoer vanaf de Rotterdamse Maasvlakte naar het distributiecentrum in Venlo heeft Michael Kors aan EGS de regie gegeven over de planning en…

Vlogs: EU Year of Youth

13 - 06 - 2022
Rail Cargo vlogs - Jaar van de Jongeren. Dit keer nemen Wietse Bruinsma en Isa Prins een vlog op met Vincent Krijgsman van European Gateway…

De DE18 Smart Hybrid locomotief trekt 1300 ton bergop in de Belgische Ardennen.

16 - 05 - 2022
De nieuwe DE18 Smart Hybrid locomotief trekt 1300 ton bergop in de Belgische Ardennen. De test vond plaats op Lijn 166 tussen Namen en Athus,…

Poll

Poll 1: meer gebruik SGV

In 2022 verwacht ik veel meer gebruik te maken van spoorgoederenvervoer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Laatste nieuws

Multimodale samenwerking Michael Kors en EGS

28 - 06 - 2022
Voor het dagelijkse vervoer vanaf de Rotterdamse Maasvlakte naar het distributiecentrum in Venlo heeft Michael Kors aan EGS de regie gegeven over de planning en…

Vlogs: EU Year of Youth

13 - 06 - 2022
Rail Cargo vlogs - Jaar van de Jongeren. Dit keer nemen Wietse Bruinsma en Isa Prins een vlog op met Vincent Krijgsman van European Gateway…

De DE18 Smart Hybrid locomotief trekt 1300 ton bergop in de Belgische Ardennen.

16 - 05 - 2022
De nieuwe DE18 Smart Hybrid locomotief trekt 1300 ton bergop in de Belgische Ardennen. De test vond plaats op Lijn 166 tussen Namen en Athus,…

ERTMS: het digitale spoorplatform

11 - 05 - 2022
ERTMS: het digitale spoorplatform. Bij Rail Freight the Future is Ours lees je al het nieuws over de spoorgoederen sector op gebied van innovatie, infrastructuur…

Terugblik Spoorcongres 2022

1 - 05 - 2022
We kijken terug op weer een mooie editie van het Spoorcongres. Tijdens het Spoorcongres is de rode loper uitgelegd voor alle railsterren en is uitgebreid…

Digitalisering spoorgoederenvervoer van start

12 - 04 - 2022
Het spoorgoederenvervoer, de rail sector, digitaliseert nu ook in de Port of Rotterdam. Dit gebeurt vanwege de duurzaamheidsdoelstellingen vanuit de Europese Unie.

Neem contact op

Heb je vragen over het initiatief Rail Freight, The Future is Ours? Wil je ambassadeur worden? Of overweeg je om goederen per spoor te vervoeren? Neem dan contact met ons op. Laat een bericht met jouw gegevens achter en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Leave a Reply