Skip to main content

Solines B.V. kiest al sinds het begin 2000 voor vervoer per spoor, van het Duitse Rurhgebied Noordrijn-Westfalen naar Port of Moerdijk. Sinds 2013 heeft het bedrijf een eigen spooraansluiting op het terrein in de haven van Moerdijk. Hierdoor is het bedrijf in staat om jaarlijks 1000 vrachtwagens van de weg te houden, worden goederenstromen gebundeld en kunnen leveranciers in Duitsland beter worden bediend.

Zwaar transport, zoals staal, is makkelijker te vervoeren per spoor dan over de weg, vooral over lange afstanden. Op deze manier is Port of Moerdijk verbonden met Europa en de rest van Europa. De ambitie van Port of Moerdijk is om het goederenvervoer via het spoor uit te breiden, onder andere door uitbreiding van het emplacement. Hiermee wil het havenbedrijf in 2030 zesduizend treinen per jaar faciliteren. Het havenbedrijf houdt nauw contact met belangrijke stakeholders zoals ProRail en waar mogelijk attendeert het klanten op de modal shift subsidieregelingen vanuit het rijk of vanuit Europa. 

Benieuwd naar de showcase die wij in samenwerking met Rail Cargo information Netherlands hebben ontwikkeld? Bekijk de video dan hieronder:

Annette van Ketel en Marcel van der Hoeden Solines B.V

Misschien ook interessant voor jou

Succesverhaal: Planten en versproducten over het spoor naar Zweden

30 - 05 - 2023
Naar Zweden met de trein. Van Dijk Flora waagde een modal shift, sinds maart dit jaar gaan de eerste planten over het spoor naar Zweden.…

Video: Rail talent of the year Matthew Harteveld about the European Year of Skills

22 - 04 - 2023
The skills of today are not necessary the skills of tomorrow, check out our video together with 'Rail talent' of the year Matthew Harteveld about…

Switzerland Set to Roll Out Solar Panels Between Railway Tracks

30 - 03 - 2023
Sun-Ways, a European startup, has developed a mechanical device that can deploy removable solar panels alongside railway tracks.

Poll

Poll 1: meer gebruik SGV

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Laatste nieuws

2023: European Year of Skills!

31 - 01 - 2023
Rail Cargo en The Future is Our hebben het Europees Jaar van de Vaardigheden geadopteerd om het werken in de spoorsector te promoten en een…

Staatssecretaris Vivianne Heijnen geeft startsein voor railterminal Lage Weide en eerste batterijloc!

12 - 01 - 2023
Op de rail terminal Lage Weide in Utrecht bracht Staatssecretaris Vivianne Heijnen een bezoek voor de opening. Daarnaast gaf zij het startsein voor de eerste…

PERSBERICHT: Europese Commissie keurt 22,5 miljoen steun vervoerssector goed

21 - 12 - 2022
Europese Commissie keurt 22,5 miljoen steun vervoerssector goed.

Alstom and ENGIE to provide first hydrogen-powered freight train to Nestlé Waters France

7 - 12 - 2022
Alstom and ENGIE to provide first hydrogen-powered freight train to Nestlé Waters France.

Swietelsky lanceert Veiligheidsplatform BSAFE

2 - 11 - 2022
Swietelsky lanceert Veiligheidsplatform BSAFE. Met deze 5V’s hopen ze de ambitie samen waar te maken; nul incidenten!

Neem contact op

Heb je vragen over het initiatief Rail Freight, The Future is Ours? Wil je ambassadeur worden? Of overweeg je om goederen per spoor te vervoeren? Neem dan contact met ons op. Laat een bericht met jouw gegevens achter en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Leave a Reply