Skip to main content

Solines B.V. kiest al sinds het begin 2000 voor vervoer per spoor, van het Duitse Rurhgebied Noordrijn-Westfalen naar Port of Moerdijk. Sinds 2013 heeft het bedrijf een eigen spooraansluiting op het terrein in de haven van Moerdijk. Hierdoor is het bedrijf in staat om jaarlijks 1000 vrachtwagens van de weg te houden, worden goederenstromen gebundeld en kunnen leveranciers in Duitsland beter worden bediend.

Zwaar transport, zoals staal, is makkelijker te vervoeren per spoor dan over de weg, vooral over lange afstanden. Op deze manier is Port of Moerdijk verbonden met Europa en de rest van Europa. De ambitie van Port of Moerdijk is om het goederenvervoer via het spoor uit te breiden, onder andere door uitbreiding van het emplacement. Hiermee wil het havenbedrijf in 2030 zesduizend treinen per jaar faciliteren. Het havenbedrijf houdt nauw contact met belangrijke stakeholders zoals ProRail en waar mogelijk attendeert het klanten op de modal shift subsidieregelingen vanuit het rijk of vanuit Europa. 

Benieuwd naar de showcase die wij in samenwerking met Rail Cargo information Netherlands hebben ontwikkeld? Bekijk de video dan hieronder:

Annette van Ketel en Marcel van der Hoeden Solines B.V

Misschien ook interessant voor jou

Samen optrekken, óók over de grens (terugblik TLM)

7 - 06 - 2025
We blikken terug op een succesvolle transport logistics munchen waar we het spoorgoederenvervoer hebben gepromoot met Caroline Koiter.

DOW Chemicals: Toekomstbestendige groei via het spoor

10 - 05 - 2025
A united rail vision for a greener, more resilient future

A united rail vision for a greener, more resilient future

10 - 05 - 2025
A united rail vision for a greener, more resilient future

Poll

Poll 1: meer gebruik SGV

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Laatste nieuws

DOW Chemicals: Future-proof growth by rail

10 - 05 - 2025
Pim Bastiaanse, Rail Manager Europe at Dow: Future-proof growth can only be achieved through collaboration.

VOITH's CargoFlex solution (DAC)

29 - 09 - 2023
Our partner Voith introduces an innovative solution for digital automatic coupling, called CargoFlex. Through this digital automatic coupling, freight wagons, air lines, data and power…

Report of World Port Days 2023 - rail excursion in collaboration with Bertschi, Locomotive Workshop, and In2Waste Solutions.

4 - 09 - 2023
During the World Port Days 2023, we organized 3 successful rail excursions, giving visitors the opportunity to discover the port from a railway perspective. We…

Switzerland Set to Roll Out Solar Panels Between Railway Tracks

22 - 04 - 2023
Solar panels on railway tracks in Swiss. Discover more in the video.

2023: European Year of Skills!

31 - 01 - 2023
Rail Cargo and The Future is Ours have adopted the European Year of Skills to promote working in the rail freight sector and create a…

State Secretary Vivianne Heijnen opened the Lage Weide rail terminal and launches first battery-powered locomotive with Strukton!

12 - 01 - 2023
State Secretary Vivianne Heijnen opened the Lage Weide rail terminal and launches first battery-powered locomotive with Strukton. Rail Utrecht.

Neem contact op

Heb je vragen over het initiatief Rail Freight, The Future is Ours? Wil je ambassadeur worden? Of overweeg je om goederen per spoor te vervoeren? Neem dan contact met ons op. Laat een bericht met jouw gegevens achter en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Leave a Reply