Skip to main content

De Italiaanse tractieleverancier en vervoerder General Transport Service (GTS) is een directe spoordienst tussen Rotterdam en Bari, in het zuiden van Italië, opgestart. De trein vertrekt op zaterdag naar het noorden en komt binnen 72 uur op de eindbestemming aan.

‘Onze directe verbinding is bijzonder geschikt voor ladingen die zeer snel vervoerd moeten worden, zoals voedsel en dranken’, zegt Nick Ahsman, de manager voor Nederland en België bij GTS. ‘Maar via Bari hebben we ook een zeer goede verbinding met Turkije, voor het invoeren van textiel.’ De directe lijndienst Bari-Rotterdam heeft beide kanten op een capaciteit van 33 x 45 ft containers.

De directe pendeldienst is een aanvulling op de bestaande diensten van Bari naar Segrate (bij Milaan) en Piacenza, met indirecte verbindingen naar Rotterdam. Nick Ahsman: ‘We verwachten meer groei van en naar Rotterdam, omdat het de poort is naar het VK, Ierland en het noordwesten van Europa. We zien dat het wegvervoer flink te lijden heeft van het gebrek aan chauffeurs in Europa. Dat zal een positief effect hebben op spoorvervoer. En dat is, met het oog op de CO2-reductie, een win-winsituatie.’

23 locomotieven

GTS is in 1977 opgericht en wordt nu geleid door CEO Alessio Muciaccia. De eerste binnenlandse dienst van het bedrijf begon in 1992 te rijden en GTS is sinds 2007 internationaal actief. Momenteel rijden er binnen Italië 40 intermodale treinen per week op Adriatische routes en nog eens 20 op Tyrreense routes. Op internationaal vlak verbindt GTS met meer dan 40 treinen per week Italië, Nederland, België en Duitsland, en worden middels veerdiensten ook het VK, Ierland, Turkije en Griekenland bediend. Het bedrijf heeft 23 locomotieven, meer dan 400 treinwagons en bijna 3.000 containers van 45 ft in gebruik. GTS, met hoofdkwartier in Bari, heeft meer dan 200 mensen in dienst.

Misschien ook interessant voor jou

Jaarrapport spoorgoederenvervoer gepubliceerd

21 - 03 - 2024
Jaarrapport spoorgoederenvervoer gepubliceerd

Met de trein op trainingskamp

13 - 03 - 2024
BEAT Cycling Club als eerste ploeg met de trein op TRAINingskamp naar Girona

De Commissie steunt militaire mobiliteitsprojecten met 807 miljoen euro

12 - 02 - 2024
De Commissie steunt militaire mobiliteitsprojecten met 807 miljoen euro

Poll

Poll 1: meer gebruik SGV

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Laatste nieuws

VOITH's CargoFlex solution (DAC)

29 - 09 - 2023
Our partner Voith introduces an innovative solution for digital automatic coupling, called CargoFlex. Through this digital automatic coupling, freight wagons, air lines, data and power…

Report of World Port Days 2023 - rail excursion in collaboration with Bertschi, Locomotive Workshop, and In2Waste Solutions.

4 - 09 - 2023
During the World Port Days 2023, we organized 3 successful rail excursions, giving visitors the opportunity to discover the port from a railway perspective. We…

Switzerland Set to Roll Out Solar Panels Between Railway Tracks

22 - 04 - 2023
Solar panels on railway tracks in Swiss. Discover more in the video.

2023: European Year of Skills!

31 - 01 - 2023
Rail Cargo and The Future is Ours have adopted the European Year of Skills to promote working in the rail freight sector and create a…

State Secretary Vivianne Heijnen opened the Lage Weide rail terminal and launches first battery-powered locomotive with Strukton!

12 - 01 - 2023
State Secretary Vivianne Heijnen opened the Lage Weide rail terminal and launches first battery-powered locomotive with Strukton. Rail Utrecht.

Rail Cargo Ambassadors present final report on European Year of Youth

29 - 12 - 2022
Rail Cargo Ambassadors present final report on European Year of Youth.

Neem contact op

Heb je vragen over het initiatief Rail Freight, The Future is Ours? Wil je ambassadeur worden? Of overweeg je om goederen per spoor te vervoeren? Neem dan contact met ons op. Laat een bericht met jouw gegevens achter en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Leave a Reply